Rawterdam

[:nl]

het verhaal

‘Straight in your face, like a motherf*cking Psycho!’, Termen zoals dit, die kneiterhard galmen door een gigantische evenementenlocatie. Het zijn vooral geen alledaagse quotes, maar toch zijn wij er écht enorm dol op. Fervent luisteraars van het genre Rawstyle, die elke zaterdagnacht doorbrengen met hun meest afgetrapte ‘paartje’ Maxies. Door het enorme aanbod van diverse muziekstromingen door de jaren heen, hebben hardere muziekstijlen zichzelf afgetakt tot subgenres. Dit is het Rawterdam Festival, een vernieuwend (fictief) concept dat zicht richt op de rauwe kant van Electronic Dance Music (EDM).

aanpak

Voor het Rawterdam Festival heeft steenwolk de corporate identity, website, product branding, verpakkingen, communicatie en een 150 pagina tellend branding booklet verzorgd. Het concept is geheel fictief en is het afstudeerproject geweest van Jordy van den Berg op het Grafisch Lyceum te Rotterdam.

[:en]

the story

“Straight in your face, like a motherf *cking psycho!” Terms like these that rumble through a giant event location. These are not every day quotes, but we are really huge fans of the music. Avid listeners of the genre “Rawstyle” who spend every Saturday night with their most worn-out pair of “Air Maxies”. A wide range of different musical genres has tapped into several subgenres. This is the Rawterdam Festival, an innovative concept which focuses on the raw side of Electronic Dance Music (EDM).

approach

Steenwolk has created the Rawterdam Festival corporate identity, website, product branding, packaging, communications, and a 150-page branding booklet. The concept is entirely fictitious and is the final assignment project of Jordy van den Berg on the Grafisch Lyceum Rotterdam.

[:]

Date: